Helsingfors universitet inför nytt studieförvaltningssystem | Öppna universitet

Helsingfors universitet tar i maj 2021 i bruk det nya studieförvaltningssystemet Sisu. Ändringen påverkar bland annat aktiveringen av användarnamnet och registreringen av studieprestationerna under tiden 15-30.5.2021. Pågående kurser fortsätter normalt.

Konsekvenser för studierna vid Öppna universitetet

På grund av det nya studieförvaltningssystemet

• går det inte att anmäla sig till studier vid Öppna universitetet under tiden 15–30.5.2021.
  • kan Helsingfors universitets användarnamn inte aktiveras under tiden 17–30.5.2021.
  • registreras inte studieprestationer som genomförts vid Öppna universitetet under tiden 17–30.5.2021
  • görs inte sammanställningar av studiehelheter under tiden 17–30.5 .2021.
  • Även i de övriga elektroniska tjänsterna vid universitetet kan det uppstå störningar under de två sista veckorna i maj.
  • Det kan förekomma stockning i registreringen av studieprestationer och sammanställningar av studiehelheter i början av juni.

Pågående kurser fortsätter normalt

Studierna på pågående kurser fortsätter normalt trots systemförnyelsen. Man kan logga in på Moodle och MOOC-kurserna också under systembytet.

Kolla dina studieprestationer i Min studieinfo

Du kan kolla dina studieprestationer under driftsavbrottet i tjänsten Min studieinfo.

I tjänsten är det också möjligt att spara sina uppgifter om studieprestationer eller vidarebefordra dem till t.ex. arbetsgivaren om det behövs.

Mer information:

Tätä tiedotetta on päivitetty viimeksi 21.5.2021.