Studentprästerna finns till för dig

Längtar du efter en andningspaus mitt i den hektiska vardagen? Behöver du någon att prata eller sucka tillsammans med? Studentprästerna finns till för dig!

Studeranden kan kontakta studentprästen för samtal om både vardag och fest, studiestress och vägvalsångest, relationer och ensamhet, tro och tvivel. Studentprästen erbjuder en frizon för alla oberoende av övertygelse, kön eller sexuell läggning. Präster har tystnadsplikt. Studentpräster står även till tjänst med välsignelse av hem, dop, vigsel och jordfästning.

Ta kontakt och kom överens om en träff. Du kan även knacka på under jourtid.

Universitetsprästerna

Leena Huovinen
Centrumcampus och Mejlans
leena.huovinen@evl.fi
Mottagning på Handledningslokaler i Kajsahuset, rum 4 (4:e våningen)

Sonja Jakobsson
Studentprästen för svenskspråkiga studenter
sonja.jakobsson@evl.fi
IG: @studentprasten

Laura Mäntylä
Campusen Vik och Gumtäkt
laura.mantyla@evl.fi
facebook.com/lauramantyla
Mottagning tors kl. 12-14 i Vik (Infocentrum Korona, rum 110c)

De går även att nå via jodel @kirkkojakampus

Vill du veta mer?

Läs mer på webbplatsen Kyrkan i Helsingfors. Bekanta dig även med Rum för bön och stillhet.