För dem som börjat studera före år 2017

Helsingfors universitet övergick till nya utbildningsprogram 1.8.2017. Det var möjligt att studera enligt de gamla examensfordringarna under en övergångsperiod fram till 18.12.2020 (några utbildningsprogram har en längre övergångsperiod t.ex. fram till år 2023).

På den här sidan har vi samlat information gällande övergången för de studenter som påbörjat sina studier före år 2017.

Viktig information för alla som övergått till de nya utbildningsprogrammen finns på sidan Instruktioner för dem som övergått till de nya utbildningsprogrammen. Några fakulteter har också fakultetsspecifika instruktionerna (nedan) där hittar du information om studierna motsvarighetstabeller samt eventuella undantag som kan gälla dem som flyttade över från den gamla utbildningsprogrammen.

Instruktioner