Arrangera ett evenemang som stöder inklusivitet

En grupp universitetsmedlemmar på fotot.
Meddelande 23.1.2023

Som en del av utvecklingen av sin verksamhetskultur vill universitetet genom att bevilja finansiering för småskaliga evenemangskostnader uppmuntra sina studenter och anställda att arrangera evenemang som stöder inklusivitet.

Kriterier för finansieringen

• Evenemanget stöder inklusivitet och/eller interaktion mellan studenter och anställda vid universitetet.
  • Evenemanget kan vara utbildning eller något annat typ av aktivitet.
  • Alla på universitetet informeras om det kostnadsfria evenemanget och alla de som vill delta kan anmäla sig.
  • Finansieringen används för talararvoden, servering, lokalhyra, teknik eller andra kostnader som direkt hänför sig till evenemanget.
  • Evenemanget följer principerna för en tryggare miljö.

Hur ansöker man om finansiering?

Skicka en fritt formulerad ansökning till Sini Saarenheimo (sini.saarenheimo@helsinki.fi). Ansökningen ska innehålla en beskrivning av evenemanget, dvs dess mål, program och målgrupp. Bifoga även en detaljerad kostnadskalkyl, där den ansökta finansieringens andel av de totala kostnaderna framgår. Ansökningarna behandlas i ankomstordning och finansiering beviljas under år 2023 så länge den räcker.

Vem är behörig att söka?

Studenter och personal, inklusive stipendieforskare och doktorander.

Tankar, kommentarer, frågor? Diskutera nyheten på Flamma.

Meddelande 23.1.2023

Läs fler meddelanden