Lokala IT-servicepunkten för närsupport betjänar universitetets personal och studerande i Gumtäkt från och med den 2 april 2024

Kuvituskuva
Meddelande 21.3.2024

Lokala IT-servicepunkten för närsupport betjänar universitetets personal och studerande i IT-utrustningsärenden och vid behov i akuta IT-stödssituationer i Gumtäkt från och med den 2 april 2024. Centret för informationsteknik har drivit ett pilotprojekt på servicestället från och med slutet av 2023.

Lokala IT-servicepunkten betjänar universitetets personal och studerande i Exactums lokaler i Gumtäkt A221–A224 vardagar kl. 9–15 i följande ärenden

  • Avhämtning, utlåning och återlämnande av universitetets IT-utrustning (t.ex. bärbara arbetsdatorer och kringutrustning),
  • IT-stöd i akuta felsituationer.

Se platsen för den lokala IT-servicepunkten på Exactums andra våning på kartan nedan:

Karta över andra våningen i Exactum

 

Obs: IT-Helpdesk kommer även i fortsättningen att vara den primära IT-supportkanalen för universitetets personal och studerande. Kontakta alltså IT-Helpdesk om du behöver support för universitetets allmänna IT-frågor: