Lokala IT-servicepunkten för närsupport betjänar universitetets personal och studerande i Gumtäkt från och med den 2 april 2024
Lokala IT-servicepunkten för närsupport betjänar universitetets personal och studerande i IT-utrustningsärenden och vid behov i akuta IT-stödssituationer i Gumtäkt från och med den 2 april 2024. Centret för informationsteknik har drivit ett pilotprojekt på servicestället från och med slutet av 2023.
Lokala IT-servicepunkten betjänar universitetets personal och studerande i Exactums lokaler i Gumtäkt A221–A224 vardagar kl. 9–15 i följande ärenden:
- Avhämtning, utlåning och återlämnande av universitetets IT-utrustning (t.ex. bärbara arbetsdatorer och kringutrustning),
- IT-stöd i akuta felsituationer.
Se platsen för den lokala IT-servicepunkten på Exactums andra våning på kartan nedan:
Obs: IT-Helpdesk kommer även i fortsättningen att vara den primära IT-supportkanalen för universitetets personal och studerande. Kontakta alltså IT-Helpdesk om du behöver support för universitetets allmänna IT-frågor:
- Chatt (vardagar 9–15, chattbot 24/7): helsinki.fi/helpdesk
- Tfn: 029 41 55555 (vard. 9–15, lna/msa)
- E-post: helpdesk@helsinki.fi