Vill du förstärka ditt biodiversitetskunnande?

Logotyp och partner för nätverket för utbildning i biologisk mångfald
Meddelande 20.1.2023

Oroad för biodiversiteten? Har du undrat över vad biodiversitetskrisen egentligen handlar om, vad den har för konsekvenser för dig och samhället, eller vad du kunde göra för biodiversiteten? Ifall du svarade ja på någon av frågorna, kom då och studera online-kursen Biodiversity.now!

Biodiversitetskunnande behövs inom alla sektorer i samhället för att skydda förutsättningarna för liv. Läs mer om begreppet biologisk mångfald i den här videon via Youtube.

Biodiversity.now online-kurs

Biodiversity.now är en två studiepoängs online-kurs på engelska, där du självständigt och i egen takt får studera en kurs om biodiversitet på sex moduler. Förkunskaper krävs ej, kursen börjar från grunderna. Efter grunderna fortsätter du till biodiversitetkrisen och utrotning av biologisk mångfald, hot och konsekvenser för biodiversitet, skyddandet av biodiversitet samt biodiversitet nu och i framtiden. Du bekantar dig med ämnet från multidisciplinära perspektiv, bland annat ur perspektiv för skogsbruk, livsmedelsproduktion, konst, ursprungsbefolkningen, samt ur perspektiven för ekonomi, politik och media!

Kursen ordnas under vårterminen av Östra Finlands universitet. Anmäla studierätten och studera kursen gratis och i din egen takt före 31.5.2023.

Mer information och kursregistrering finns på webbplatsen för Biodiversity Education Network (på finska eller engelska).

Bild: Biodiversity Education Network

Meddelande 20.1.2023