Osallistu kevään Hyvinvointitiistain tapahtumiin!

Lähikuva kasvoista. Kuvassa tekstinä Ohjauskulma sekä Hyvinvointitiistai.
Tiedote 30.04.2021

Tiistaisin Ohjauskulmassa järjestetään tapahtumia, jotka tukevat opiskelijan hyvinvointia. Hyvinvointitiistaiden teemapäivinä opiskelijaterveyttä ja -hyvinvointia edistävät tahot pitävät infotilaisuuksia ja antavat neuvontaa opiskelukykyä ja hyvinvointia tukevista asioista. Tänä keväänä Hyvinvointitiistain tapahtumia järjestetään etänä Zoomissa seuraavista teemoista: 

  • Mihin voin luottaa? 09.02.2021 klo 15.00–16.30 
    Maailma monimutkaistuu koko ajan ja monesta lähteestä tulee informaatiota. Tuoko rokotus avun koronaan? Kuka välittää todenmukaiset uutiset? Pääsenkö enää ikinä matkustamaan? Kestääkö maapallo meitä? Mikä on uskontojen ja vakaumusten rooli tässä kaikessa? Yliopistopappi, toimittaja Lisa Enckell alustaa ja vetää keskustelua. 
  • Hengähdä hetki Nyytin kanssa 16.02.2021 klo 15.00 – 16.30 
    Hengähdyshetki-työpajassa pääset pohtimaan yhdessä ohjaajan ja muiden opiskelijoiden kanssa stressiä: mitä se on, millaisia vaikutuksia sillä on itseen sekä omaan elämään ja millaisia ovat omat reagointitavat ja stressinhallintakeinot? 
  • Eniten nolottaa kaikki –chat 09.03.2021 klo. 15.00-16.00 
    Nolottaako miten huonosti valmistauduit tenttiin? Karkasitko luennolta kun kuulit sanaparin ”breakout room” ja nyt hävettää? Kärsitkö huijarisyndroomasta? Tule jakamaan anonyymit tunnustuksesi ja huomaat, ettet ole yksin! Chatissa keskustelua ovat ohjaamassa Helsingin yliopiston opintopsykologi ja uraohjaaja. 
  • Niskat ja selkä jumissa? – Vinkit vetreyttämiseen 16.03.2021 klo 15.00-16.00 
    UniSport ja YTHS järjestävät yhdessä etätapaamisen, jossa saat tietoa hartia- ja alaselkäsäryn yleisimmistä aiheuttajista ja vinkkejä opiskelutyön tauottamiseen taukojumppaliikkeiden avulla. Tapaamisessa tehdään vireystilaa kohottava taukojumppa.
  • Ilmastoahdistus työpaja 23.03.2021 klo 15.00-16.30 (englanniksi)
    Osallistu Nyyti ry:n järjestämään sessioon ilmastoahdistuksen käsittelystä. Tapahtuma järjestetään englanniksi
  • Ravitsemus ja mielen hyvinvointi 13.04.2021 klo 15.00–16.00
    Kuinka moni meistä ajattelee ravitsemusta muutoin kuin ulkonäön tai fyysisen hyvinvoinnin kannalta? Ruokaa tulisi ajatella sekä ravinnon että nautinnon lähteenä, sillä ruoka vaikuttaa myös mieleen. Tervetuloa keskustelemaan aiheesta YTHS:n psykiatrisen sairaanhoitajan ja terveydenhoitajan kanssa.
  • Kuinka aloittaa, kun ei kiinnostaisi? 20.04.2021 klo 15.00–16.30
    Edessä opiskelutehtävän tekeminen, mutta aloittaminen vaikeaa? Miten tunteet vaikuttavat opiskelutehtävän tekemiseen? Tule kuulemaan ja jakamaan vinkkejä, joilla helpotat aloittamisen vaikeutta.
  • Mistä voi puhua ja miten? 04.05.2021 klo 15.00-16.30 
    Tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden edistäminen haastaa meidät miettimään totuttuja tapoja puhua, ajatella ja toimia. Mistä kaikesta voi puhua puhua ja miten? Yliopistopappi, seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen pappi Late Mäntylä alustaa ja vetää keskustelua.

Käy lukemassa tarkemmat tiedot Ohjauskulman ohjesivulta. Ilmoittaudu Hyvinvointitiistain tapahtumiin e-lomakkeella. Linkit Zoomissa pidettäviin tapahtumiin lähetetään ilmoittautuneille sähköpostitse päivää ennen tapahtuman ajankohtaa.

Tiedote 30.04.2021

Lue lisää tiedotteita