Yliopiston #Siksitiede-kampanja käynnistyi – nyt on aika panostaa koulutukseen ja tutkimukseen!

Sinisellä pohjalla valkoinen teksti #siksitiede.
Tiedote 26.01.2023

#Siksitiede-kampanjan tavoite on, että seuraavassa hallitusohjelmassa tehtäisiin panostuksia koulutukseen ja tutkimukseen. Osallistu kampanjaan käyttämällä #Siksitiede-tunnusta sosiaalisessa mediassa ja osallistumalla tapahtumiin!

Kampanjan pääasiallisena tavoitteena on vaikuttaa seuraavaan hallitusohjelmaan: keskeinen viestimme on se, että yliopisto tarvitsee riittävät resurssit, jotta voimme olla mukana nostamassa osaamisen ja tieteen tasoa sekä tukea innovaatioiden syntymistä.

Osallistumalla autat vahvistamaan viestiä

Kampanja on sitä vaikuttavampi, mitä vahvemmin koko yhteisö rummuttaa viestejämme. Tarvitsemme siis myös sinua onnistuaksemme! Tässä konkreettisia kampanjatekoja, joita voit tehdä:

• Osallistu sosiaalisessa mediassa keskusteluun #Siksitiede-tunnuksen avulla. Jakamalla kampanjasisältöjä ja käyttämällä tunnusta luot kampanjalle näkyvyyttä, mikä taas lisää sen vaikuttavuutta. Julkaisemme paljon materiaalia lanseerauspäivästä 18.1. lähtien.
  • Nappaa selfie Siksitiede-seinän tai roll-upin kanssa ja jaa viestisi kanssa somessa. Seinäkkeet sijaitsevat Kaisa-kirjaston ja Porthanian aulassa, roll-upeja on Meilahden, Viikin ja Kumpulan kampuksilla sekä Tiedekulmassa.
  • Ota käyttöösi Siksitiede-taustakuva Zoomissa ja Teamsissa. Taustan voi ladata vapaasti Uni Material Bankista.
  • Lisäksi voit lisätä sähköpostiisi Siksitiede-allekirjoituksen ”Tieteen ja koulutuksen puolella. Helsinki.fi/Siksitiede”.
  • Osallistu tapahtumiin. Yliopistolla järjestetään kevään mittaan monia vaaleihin liittyviä tilaisuuksia ja tapahtumia, joihin kannattaa ehdottomasti osallistua. Muun muassa monet tiedekunnat järjestävät vaalitilaisuuksia. Myös puolueet itse tulevat kertomaan koulutusaiheisista näkemyksistään helmikuussa. Tiedot päivitetetään sivulle helsinki.fi/siksitiede.

Lisätietoja erilaisista tapahtumista ja tilaisuuksista sekä kampanjamateriaaleja löydät kampanjan sivulta.

Viestimme koulutuksen ja tutkimuksen tärkeydestä

Kampanjan pääviesti on, että seuraavan hallituksen tulee vahvistaa määrätietoisesti koulutuksen ja tieteen edellytyksiä. Myös missiolauseemme kertoo tästä: Koulutukseen ja tutkimukseen panostaminen on tulevaisuutemme kohtalonkysymys. #Siksitiede.

Aloitimme kampanjan pohjustamisen jo syksyllä, kun päättäjät ja sidosryhmiemme edustajat kerääntyivät keskustelemaan koulutukseen, tutkimukseen ja tieteeseen liittyvistä teemoista Thinkfest Päättäjäfoorumiin.

Tapahtuman päättäneessä päättäjäpaneelissa neljän suurimman puolueen edustajat olivat yhtä mieltä siitä, että seuraavan hallituksen tulee panostaa koulutukseen, tutkimukseen ja innovaatioihin sekä näiden rahoitukseen. Yhteenvedon paneelikeskustelusta voit lukea täältä.

Ajatuksia, kommentteja, kysymyksiä? Keskustele uutisesta Flammassa.

Tiedote 26.01.2023

Lue lisää tiedotteita