Andra studentförmåner

Med studentkortet får du utöver de allmänna förmånerna också rabatter och förmåner i många affärer, för tjänster och på evenemang.

Frank – rabatter och tjänster för studenter

Frank är en webbplats för studenter där du kan beställa ditt studentkort och där du hittar många studentförmåner och studenttjänster på ett och samma ställe.

Franks webbplats kan du läsa mer om erbjudanden och förmåner för studenter.

Gratisdagar för studenter

Museerna ordnar regelbundet gratisdagar för studenter, ofta med konstprogram och gratis inträde med studentkortet. Exempel på årligen återkommande evenemang:

• Gratis inträde till Ateneum och mycket program för unga och studenter.
  • Med studentkortet får du gratis inträde till museet och -20 % rabatt på normalprissatta varor i Kiasma Shop. Det ordnas även konstverkstäder, guidade rundturer på utställningarna samt diskussioner om konst.

Med studentkortet kan du också få rabatt på normalprissatta museibiljetter.