Lär känna tutorerna

Denna sida kommer att uppdateras under våren 2024. Tutorerna finns här för dig! De hjälper dig i början av dina studier och besvarar dina frågor. Genom tutorerna träffar du också nya vänner och får bekanta dig med fritidsaktiviteterna vid universitetet. Läs mera om studieorientering och tutorering.

Vi bad några höstens 2024 tutorer att dela med sig av sina tankar kring tutorskapet och studiestarten.

• Vilket är ditt bästa minne från ditt första studieår vid Helsingfors universitet?
  • Finns det något som du upplevde som utmanande under ditt första år och som du tycker att nya studenter borde förbereda sig på?
  • Vilka förväntningar har du inför hösten 2024 och ditt tutorskap?
  • Vilket är ditt favoritställe på campus?
  • Dina hälsningar till de nya studenterna