Språkcentrums undervisningsutbud i danska

Nedan hittar du Språkcentrums undervisningsutbud i danska för läroplansperioden 2023-2026. Genom att klicka på kursnamnet hittar du kursbeskrivningar, undervisningsgrupper och tentamina på sidan Kurser. Undervisningsutbud för andra språken hittar du på sidan Språkcentrums språk- och undervisningsutbud.

Anmälningen till Språkcentrums kurser och tenter görs i Sisu.

Om du har frågor som gäller till exempel tillgodoräknande av kommunikations- och språkstudier eller anmälan till språkkurser, kontakta Studierådgivningen i Språkcentrum. Om du behöver hjälp till exempel med att hitta lämpliga kurser eller att bedöma din utgångsnivå i ett språk, kontakta Språkcentrums lärartutorn.

På den här sidan

Kurser på olika nivåer

CEFR A1

KK-TAN101 Fortsättningskurs i danska språket och kulturen (2 sp) (anordnas inte i läsår 2023–2024)

Andra kurser

KK-TAN001 Grundkurs i danska språket och kulturen (3 sp)

Prov

CEFR B1

Ersättande provet för en kurs i främmande språk som krävs för examen

Utgångsnivån i engelska som första främmande språk i examen ska vara B2 enligt den europeiska referensramen (CEFR) och i andra språk B1. De språkkunskaper som krävs för examen kan visas med ett ersättande prov. I fråga om arabiska, kinesiska, danska och estniska ska du först kontrollera hos din egen fakultet om dessa språk godkänns som första främmande språk i examen.

KK-TAN300 Studier i främmande språket: danska (CEFR B1) (4 op)