Språkcentrums studentrådgivning slås ihop med Kajsahusets studentrådgivning - Språkcentrums chatt stängs under vecka 9, i framtiden erbjuds rådgivning under utökade öppettider

Snöhögar framför Kajsahuset.
Meddelande 19.2.2024

I mars slås Språkcentrums studentrådgivning ihop med Kajsahusets allmänna studentrådgivning. Tack vare denna förändring kan du från och med den 12 mars få råd om språkstudier under utökade öppettider – och från samma ställe där du också kan ställa andra frågor som rör dina studier. 

I den förnyade studentrådgivning i Kajsahuset: 

  • vi ger råd om läsårsanmälan, studierätter och studentförmåner 
  • vi ger råd i frågor om Språkcentrums kursanmälning, språkstudier som är obligatoriska i din examen och tillgodoräknande av tidigare språkstudier 
  • vi hjälper med allmänna och tekniska frågor som rör Sisu, till exempel om studieplan, kursanmälan och delprestationer 
  • vi gör namn- och adressändringar i studentregistret 
  • vi ger till exempel officiella studieprestationsutdrag, studieintyg, måltidsstödkort och läsårsdekal till ditt studentkort 
  • vi fyller i olika blanketter till exempel intyg för resebiljetter till studerandepris

Välj det kontaktsätt som passar dig bäst: vi ger råd på Kajsahusets servicepunkt, i Zoom, per e-post och via chatt. Vi ordnar också regelbundna pop-up Sisu-rådgivningstillfällen i Kajsahusets Handledningshörna. Mer information och öppettider hittar du på sidan Studentrådgivning.

På grund av förändringen kommer Språkcentrums egen chatt att stängas från och med 29.2. Pausen i chattjänsten blir dock kort, eftersom du från och med den 12 mars även kan kontakta Kajsahusets chattjänst med frågor som rör språkstudier. 

Är det något du undrar över i förändringen? Om du har frågor kan du alltid kontakta Kajsahusets studentrådgivning!

Bild: Anniina Sjöblom