HelsinkiUni Help är universitetets nya rådgivningstjänst som du kan kontakta alltid när du behöver studierådgivning. Studentrådgivningen i Kajsahuset nu en del av HelsinkiUni Help.
I vår digitala tjänst kan du:
- söka innehåll bland universitetets stora nättjänster med hjälp av en enda sökfunktion
- chatta med HelsinkiUni Helps experter varje vardag kl. 9–15
- lämna en servicebegäran. Servicebegäranden besvaras på vardagar.
Du hittar HelsinkiUni Help i Studietjänstens övre kant och på adressen uni-help.helsinki.fi.
Om behövs, du kan också skicka oss e-post på adressen uni-help@helsinki.fi.
Vid vårt serviceställe kan du:
- Besöka när du behöver personlig service.
- Hämta intyg och andra dokument (studieintyg, måltidsstödkort, läsårsdekaler osv.).
Servicestället finns i Kajsahusets entréhall (3:e våningen, Fabiansgatan 30). Servicestället är öppet måndagar kl. 12–16 och torsdagar kl. 12–15.
Vi ordnar också ibland pop up-rådgivning om användning av Sisu (tekniska frågor, val av rätt ansökningstyp osv.). Pop up-tillfällena ordnas i Kajsahusets Handledningshörna nära vårt serviceställe. Kommande tillfällen:
Serviceställets postadress
Postadressen för HelsinkiUni Help -servicestället i Kajsahuset är:
HelsinkiUni Help
Kajsahusets studentrådgivning
PB 24, 00014 Helsingfors universitet
Undantag i öppettider
HelsinkiUni Help -servicestället i Kajsahuset är stängt under julen. Sista öppetdag är 18.12. Information om öppningsdag i januari uppdateras senare på denna sida. Digitala tjänsten är öppen varje vardag även under julen och vid årsskiftet.