Lähi-idän ja Afrikan vaihtokohteet

Tästä ohjeesta löydät tietoa yliopistoista, joihin Helsingin yliopistolla on yliopistonlaajuisia ja yksikkökohtaisia vaihtosopimuksia. Jos niistä ei löydy sinulle mieluista kohdetta, voit lähteä itsenäisesti ulkomaille.

Huomioithan että lukuvuosi alkaa Afrikan vaihtokohteissa eri aikaan kuin Helsingissä. Kaikissa Lähi-idän ja Afrikan vaihtokohteissa hakija sitoutuu hankkimaan kattavan vakuutuksen omalla kustannuksellaan koko vaihtoajaksi.

Haettavana olevien vaihtopaikkojen määrän löydät tästä ohjeesta viimeistään kaksi viikkoa ennen haun alkamista.

Huomioi, että hakuaika EU/ETA-alueen ulkopuolella sijaitseviin vaihtokohteisiin voi olla jopa 1½ vuotta ennen vaihdon alkua. Ole siis ajoissa liikkeellä.

Tästä pääset takaisin ohjeeseen Vaihtokohteet maailmalla

Huom! Vaihtokohteet löydät maittain listattuna alta, mutta tarkemmat kohdetiedot löytyvät englanninkielisiltä sivuilta.

Egypti

The American University in Cairo

Israel

Tel Aviv University, Tel Aviv

Hebrew University of Jerusalem, Jerusalem

Lähtevät vaihdot Israeliin on toistaiseksi keskeytetty.

Jordania

University of Jordan, Amman

Libanon

Lebanese American University, Beirut ja Byblos

Lähtevät vaihdot Libanoniin on toistaiseksi keskeytetty.

Palestiina

Birzeit University