Karriär- och rekryteringsevenemang

Karriärservicen anordnar olika evenemang och workshoppar. För mer information om alla evenemang, kontakta: careerservices@helsinki.fi.

Utdrag från arbetsgivarevenemang

Karriärevenemang riktade till studenter och nyutexaminerade från företag och andra organisationer finns på JobTeaser karriärportal.

JobTeaser är en kommersiell partner till Helsingfors universitet. På portalen kan du hitta såväl evenemang som jobb- och praktikplatser. Logga in på portalen med ditt helsinki.fi-användarnamn!

Du kan hitta listan över aktuella händelser i de finska och engelska översättningarna av denna sida.

HelsinkiUNI Career Day rekryteringsevenemang

Three students in Kaisa House and Career Day text.

Karriärservicen anordnar en eller två virtuella Career Day -evenemang varje år. Evenemangen presenterar företag och organisationer som är intresserade av att anställa studenter från Helsingfors universitet. Under dagarna anordnas också olika workshoppar och informationstillfällen för att stödja jobbsökandet på finska och engelska. Nästa Career Day kommer i januari 2025.

Workshoppar, våren 2024

Opiskelijoita tuoleilla ja työpajojen otsikko

Tyvärr finns det för närvarande inga workshoppar på svenska. Information om workshopparna som hålls på finska eller engelska finns på den finska version och på den engelska version av denna sida.

Grupper

Karriärvägledarna anordnar inga karriärvägledningsgrupper under våren 2024. Du hittar information av andra grupper på sidan Grupper som stöder studieförmågan och karriärplanering.

Campusmässor och andra evenemang

Statsvetarnas arbetslivsmässa (VTM), Centrumcampus

Statsvetarnas arbetslivsmässa är ett arbetslivsevenemang som samlar studenter, alumner, experter, forskare och arbetsgivare inom den samhälleliga sektorn. Deltagandet i mässan är kostnadsfritt och alla statsvetare och statsvetenskapsintresserade är välkomna. Det är studentorganisationen vid Helsingfors universitets statsvetenskapliga fakultet som ansvarar för arrangemanget Kannuvalajat ry.

Målgrupp: studenter vid Statsvetenskapliga fakulteten

Kolla tidpunkten för nästa mässa och tilläggsuppgifter från webbplatsen för VTM (sidan tillfälligt inaktiverad)

ViikkiAreena, Campus Vik

ViikkiAreena är ett arbetslivsevenemang som arrangeras av ämnesföreningarna vid Agrikultur-forstvetenskapliga fakulteten. Här ges studenterna och hela universitetet möjlighet att få en klarare och mer omfattande bild av företagens verksamhet, de nyaste riktningarna och karriärmöjligheterna.

Tidpunkt: Hösten 2024

Målgrupp: studenter inom agrikultur-forstvetenskap samt livsmedelsvetenskap

Kolla tidpunkten för nästa mässa och tilläggsuppgifter på ViikkiAreenas webbplats

Potentiaali, Campus Gumtäkt

Kumpulan Potentiaali är ett arbetslivs- och rekryteringsevenemang arrangerat av studenterna vid Matematisk-naturvetenskapliga fakulteten vid Helsingfors universitet. Evenemanget har ordnats tre gånger: åren 2017, 2018 och 2019. Evenemanget Kumpulan Potentiaali har varit en succé bland både studenter och företagsgäster.

Av de företagsgäster som gav respons ansåg 95 % att evenemanget åtminstone var värt sitt pris och var fjärde ansåg att evenemanget var utmärkt i förhållande till priset.

Tidpunkt: Hösten 2024

Målgrupp: studenter inom naturvetenskaper, matematik och statistik samt datavetenskap

Kolla tidpunkten för nästa mässa och tilläggsuppgifter på Potentiaalis webbplats