Språkcentrums undervisningsutbud i kinesiska

Nedan hittar du Språkcentrums undervisningsutbud i kinesiska för läroplansperioden 2023-2026. Genom att klicka på kursnamnet hittar du kursbeskrivningar, undervisningsgrupper och tentamina på sidan Kurser. Undervisningsutbud för andra språken hittar du på sidan Språkcentrums språk- och undervisningsutbud.

Anmälningen till Språkcentrums kurser och tenter görs i Sisu.

Om du har frågor som gäller till exempel tillgodoräknande av kommunikations- och språkstudier eller anmälan till språkkurser, kontakta Studierådgivningen i Språkcentrum. Om du behöver hjälp till exempel med att hitta lämpliga kurser eller att bedöma din utgångsnivå i ett språk, kontakta Språkcentrums lärartutorn.

Kurser och prov som uppfyller examensfordringarna

Dessa kurser och prov uppfyller helt / delvis kraven på främmande språk (4 sp) i kandidatexamen. Obs! Studier i främmande språk måste innehålla både skriftliga och muntliga kunskaper i språket.

CEFR B1

KK-KII304 Advanced Chinese 4: Speaking and Writing in the Workplace (CEFR B1) (4 sp) (anordnas inte i läsår 2023–2024)

KK-KII303 Advanced Chinese 3: Language and Culture (CEFR B1) (4 sp) (anordnas inte i läsår 2023–2024)

KK-KII302 Advanced Chinese 2 (CEFR B1) (4 sp)

KK-KII301 Advanced Chinese 1 (CEFR B1) (4 sp)

Ersättande prov

Utgångsnivån i engelska som första främmande språk i examen ska vara B2 enligt den europeiska referensramen (CEFR) och i andra språk B1. De språkkunskaper som krävs för examen kan visas med ett ersättande prov. I fråga om arabiska, kinesiska, danska och estniska ska du först kontrollera hos din egen fakultet om dessa språk godkänns som första främmande språk i examen.

KK-KII300 Studier i främmande språket: kinesiska (CEFR B1) (4 sp)

Språkcentrums studiehelheter i kinesiska

Studiehelheten omfattar 15 eller 25 studiepoäng. Kontrollera först de språkspecifika fordringarna för Språkcentrums studiehelheter och kontakta sedan ansvarig lärare för studiehelheten. Du ska också kontakta ansvarig lärare om du redan har tagit några kurser i ett språk och nu planerar att genomföra en hel studiehelhet i språket. Du gör också klokt i att kontakta ansvarig lärare om din studieplan ändras under studiernas gång eller om du behöver råd i att välja språkkurser.

Läs mer om studiehelheter och läraren på sidan Språkcentrums studiehelheter som valfria studier.

KK-KIOK25 Yuyan zhongxin zhongwen kecheng mokuai - Språkcentrums studiehelhet i kinesiska, 25 sp

KK-KIOK15 Yuyan zhongxin zhongwen kecheng mokuai - Språkcentrums studiehelhet i kinesiska, 15 sp