Språkcentrums undervisningsutbud i franska

Nedan hittar du Språkcentrums undervisningsutbud i franska för läroplansperioden 2023-2026. Genom att klicka på kursnamnet hittar du kursbeskrivningar, undervisningsgrupper och tentamina på sidan Kurser. Undervisningsutbud för andra språken hittar du på sidan Språkcentrums språk- och undervisningsutbud.

Anmälningen till Språkcentrums kurser och tenter görs i Sisu

Om du har frågor som gäller till exempel tillgodoräknande av kommunikations- och språkstudier eller anmälan till språkkurser, kontakta Studierådgivningen i Språkcentrum. Om du behöver hjälp till exempel med att hitta lämpliga kurser eller att bedöma din utgångsnivå i ett språk, kontakta Språkcentrums lärartutorn.

Språkcentrums studiehelheter i franska

Studiehelheten omfattar 15 eller 25 studiepoäng. Kontrollera först de språkspecifika fordringarna för Språkcentrums studiehelheter och kontakta sedan läraren som ansvarar för studiehelheten. Du ska också kontakta den ansvariga läraren om du redan har tagit några kurser i ett språk och nu planerar att genomföra en hel studiehelhet i språket. Du gör också klokt i att kontakta den ansvariga läraren om din studieplan ändras under studiernas gång eller om du behöver råd i att välja språkkurser.

Läs mer om studiehelheter och läraren på sidan Språkcentrums studiehelheter som valfria studier.

KK-RAOK15 Etudes françaises - Studiehelhet i franska språket (15 sp)

KK-RAOK25 Etudes françaises - Studiehelhet i franska språket (25 sp)