Sisu-ohje: Erillisopintojen ja JOO-opintojen opintosuunnitelma

Ohje kuuluu seuraaviin teemoihin

Täältä löydät ohjeet, miten saat erilliset opintosi tai JOO-opintosi lisättyä opintosuunnitelmaan Sisussa. Tämän jälkeen pääset ilmoittautumaan opetukseen.

Lisää ohjeita erillisten opintojen suorittamiseen löydät Ammatillinen jatkokoulutus -ohjeryhmän alta.

Opintosuunnitelman luominen erillis- ja JOO-opinnoille

1. Siirry Sisussa Omat tiedot -sivulle ja klikkaa opiskeluoikeuttasi. Opiskeluoikeutesi nimi on joko Muut erilliset opinnot tai JOO-sopimus, erilliset opinnot.
    Kuvakaappaus Sisun käyttöliittymästä.
  2. Vieritä sivua alaspäin, kunnes näet otsikon 'Opiskeluoikeuteen vahvistetut opintokokonaisuudet' tai 'Opiskeluoikeuteen vahvistetut opintojaksot. Paina mieleesi tai kirjoita muistiin vahvistettujen jaksojen tai kokonaisuuksien nimet tai koodit.
    Kuvakaappaus Sisun käyttöliittymästä.
  3. Siirry Opintojen rakenne -sivulle ja klikkaa Luo uusi opintosuunnitelma -painiketta. Valitse koulutus ja opetussuunnitelmakausi, ja luo suunnitelma.
    Kuvakaappaus Sisun käyttöliittymästä.
  4. Avaa valinta-avustin klikkaamalla opintosuunnitelmasi alinta otsikkoriviä.
    Kuvakaappaus Sisun käyttöliittymästä.
  5. Valinta-avustimessa on kaksi Lisää suunnitelmaan -hakukenttää. Lisää ylemmän hakukentän avulla ne opintojaksot, jotka sinulla on lupa suorittaa. Lisää alemman hakukentän avulla ne opintokokonaisuudet, jotka sinulla on lupa suorittaa. Jos haluat myöhemmin koostaa opintojaksot kokonaisuudeksi, älä lisää opintojaksoja suunnitelmaasi yksittäin, vaan lisää ensin se opintokokonaisuus, johon opintojaksot kuuluvat.
    Kuvakaappaus valinta-avustimesta
  6. Kun olet lisännyt opintosuunnitelmaasi kaikki opinnot, jotka sinulla on lupa suorittaa, voit tehdä esimerkiksi opintokokonaisuuksiin liittyvät valinnat valmiiksi ja ilmoittautua opetukseen. Tarkemmat kuvalliset ohjeet ilmoittautumiseen löydät Sisu-ohjeesta: Ilmoittautuminen opetukseen ja tentteihin.

Linkit muihin Sisu-ohjeisiin

Löydät kaikki Sisun käyttöohjeet kootusti sivulta Sisun käyttöohjeet.

Löydät vastauksia yleisimpiin ongelmiin ja kysymyksiin sivulta Usein kysytyt kysymykset Sisusta.