Sisu-ohje: Opintosuunnitelma vaihto-opiskelijoille

Lisätietoa vaihto-opintojesi suunnittelusta ja suorittamisesta Helsingin yliopistossa löydät teemasta For exchange and visiting students.

Vaihto-opintojen opintosuunnitelman luominen

Sinun tulee hyväksyä toiminnalliset evästeet nähdäksesi videon.

Nämä ohjeet ovat katsottavissa myös tallenteena Unitubessa: Study plan for exchange students in Sisu.

1. Katso vaihto-opintojesi opintosuunnitelmasta (Learning Agreement), mihin opintoihin sinulle on myönnetty opiskeluoikeus. Varmista vielä Kurssihausta milloin suunnittelemasi kurssit ovat tarjolla. Tarvittaessa voit valita korvaavia kursseja, joita voit etsiä samalta sivulta. Huomioithan mahdolliset rajoitukset korvaavia kursseja valitessasi.
  2. Siirry Sisussa Opintojen rakenne -sivulle ja klikkaa painiketta Luo uusi opintosuunnitelma. Valitse koulutus ja opetussuunnitelmakausi, ja luo suunnitelma.
    Kuvakaappaus Sisun käyttöliittymästä.
  3. Avaa valinta-avustin klikkaamalla opintosuunnitelmasi alinta otsikkoriviä.
    Kuvakaappaus Sisun käyttöliittymästä.
  4. Valinta-avustimessa on kaksi Lisää suunnitelmaan -hakukenttää. Lisää ylemmän hakukentän avulla opintojaksot vaihto-opintojen opintosuunnitelmastasi (Learning agreement).
    Kuvakaappaus Sisun käyttöliittymästä.
  5. Kun olet lisännyt Sisun opintosuunnitelmaasi kaikki opinnot, jotka sinulla on lupa suorittaa, voit seuraavaksi valita opintojaksoille suoritustavat ja ilmoittautua opetukseen tavalliseen tapaan. Katso tarkemmat kuvalliset ohjeet ilmoittautumiseen täältä.

Linkit muihin Sisu-ohjeisiin

Löydät kaikki Sisun käyttöohjeet kootusti sivulta Sisun käyttöohjeet.

Löydät vastauksia yleisimpiin ongelmiin ja kysymyksiin sivulta Usein kysytyt kysymykset Sisusta.