Grupper som stöder studieförmågan och karriärplanering

På den här sidan hittar du information om grupper som ordnas av karriärvägledare och studiepsykologer och om kurser som ordnas vid universitetet för att stöda dina studier.

Kolla också in universitetets evenemang för välbefinnande!

Deltagande i grupper

Människor tillsammans på baken.

Grupperna erbjuder kamratstöd från andra studerande och vägledning. Mer information hittar du på den finska sidan.

Grupperna följer principer för en tryggare miljö. Anmälan till grupperna är bindande.

Vårens 2024 grupper

I våren kommer grupperna att hållas endast på finska. Om du vill gå med i en finskspråkig grupp, ändra språkversionen på den här sidan till finska för att se alla grupper.

Kurser vid universitetet som stöd för dina studier

kyniä ringissä

Universitetet ordnar kurser för att stödja välbefinnande och studiefärdigheter. Kurserna hålls huvudsakligen på finska och ibland på engelska. Om du är intresserad av kurser på finska, se den finska versionen av den här sidan.

Andra tjänster som stöder studier

Kalender på bordet.

Bekanta dig med karriärvägledares och studiepsykologernas övriga tjänster på deras egna sidor:

Handledningshörnans sida hittar du också information om evenemang som gäller studier och välbefinnande.

I problemsituationer kan du hitta den rätta servicen på Rådgivningskompassen.

SVHS gruppaktiviteter och onlinekurser

Under terminerna erbjuder SHVS ett brett utbud av preventiva och terapeutiska gruppsaktiviteter både på distans och på serviceställen. Du kan få stöd för din hälsa och livshantering.

Du kan komma överens om att delta i en grupp med en YTHS-professionell när du gör din vårdplan, på Self eller på telefon. För mer information och tidtabeller, besök SHVS webbplats.