Sisu är Helsingfors universitets nya studieförvaltningssystem | Öppna universitet

Helsingfors universitet har i slutet av maj tagit i bruk det nya studieförvaltningssystemet Sisu.

På grund av systemändringen kan det i början av juni förekomma stockning i studierådgivningen och registreringen av studieprestationer vid Öppna universitetet.

Sisu-instruktioner för studerande vid Öppna universitet

Som studerande vid Öppna universitetet behöver du i fortsättningen Sisu när du

• vill granska dina anmälningsuppgifter
  • vill veta vad ditt studentnummer är
  • vill kontrollera hur länge din studierätt gäller

Närmare anvisningar: Uppgifter om den studerande

Sisu-instruktioner för examensstuderande vid Helsingfors universitet

Om du är examensstuderande vid Helsingfors universitet och skulle vilja studera i Öppna Universitet, änmäla dig sä här:

• Lägg först till studieavsnittet i din studieplan om avsnittet ännu inte finns i studieplanen.
  • Välj sedan prestationssätt och undervisning vid Öppna universitetet.
  • Till sist instruerar Sisu dig att göra anmälan på Öppna universitetets kurssidan.

Mer Sisu-information och anvisningar för examensstuderande vid Helsingfors universitet: Sisu-instruktioner för studerande