Huhtikuun ajankohtaiset urapalveluissa ja JobTeaserissa – Uramahdollisuudet konsulttialalla (18.4.) ja EU:ssa (23.4.)

Neljä opiskelijaa Kaisa-talon portaissa.
Tiedote 09.04.2024

Tämä kuukausitiedote kokoaa urapalveluiden ajankohtaisen tarjonnan. Teemasivuilta Työ ja ura sekä Harjoittelu löydät kaikki ohjeemme ja palvelumme. Ne ovat käytettävissäsi heti opintojesi alusta lähtien ja vielä noin vuoden ajan valmistumisesi jälkeen. Seuraathan myös JobTeaseria, josta löydät kaikki tapahtumat ja työ- ja harjoittelupaikat!

Urapalveluiden tulevia tapahtumia

Konsulttialan uramahdollisuudet (FI)

18.4.2024 klo 14.30–16.00, Etätoteutus (linkki toimitetaan ilmoittautuneille)

Owal Group järjestää yhteistyössä Helsingin yliopiston ja muiden konsulttialan toimijoiden kanssa tilaisuuden, jossa esitellään konsulttialaa Helsingin yliopiston opiskelijoille. Lämpimästi tervetuloa tilaisuuteen!

Ohjelma:

• Alan esittely: Mitä julkishallinnon konsulttialalla tehdään? Mikä on sen merkitys nykypäivän liiketoimintaympäristössä? Millaisia uramahdollisuuksia ala tarjoaa asiantuntijatyöhön tähtääville
  • Asiantuntijoiden uratarinat: Kolme alalla toimivaa ammattilaista jakaa omia henkilökohtaisia kokemuksiaan, haasteitaan ja oppejaan.
  • Paneelikeskustelu: Miksi julkishallinnon konsultointialalle kannattaa hakeutua töihin? Mitä mahdollisuuksia tämä ura tarjoaa oman asiantuntijuuden kehittymiselle? Miten hakeutua alalle?
  • Kysymyksiä: Tämä on tilaisuutesi kysyä! Paneelilaisemme ovat innokkaita vastaamaan kysymyksiisi ja tarjoamaan arvokkaita näkemyksiään esimerkiksi alalle hakeutumisesta.

Tilaisuuden tarkempi ohjelma julkistetaan viikkoa ennen tilaisuutta ja linkki toimitetaan ilmoittautuneille 17.4.2024. Ilmoittaudu tilaisuuteen viimeistään 16.4.

Eurooppaministerin avaimet Eurooppaan – info EU:n uramahdollisuuksista (FI)

23.4.2024 klo 9.15–10.45, Metsätalon sali 1 (Unioninkatu 40, 00170 Helsinki)

Tule tapaamaan eurooppa- ja omistajaohjausministeri Anders Adlercreutzia ja kuulemaan, miksi EU-tehtäviin tarvitaan enemmän suomalaisia ja mitä mahdollisuuksia EU tarjoaa.

Erilaisista harjoittelu- ja työmahdollisuuksista EU:ssa ovat puhumassa vanhempi yliopistonlehtori Markku Sippola Helsingin yliopistosta ja valtioneuvoston kanslian EU-erityisasiantuntija Johanna Hulkko. Lisäksi kuulemme nuoren EU-asiantuntijan kokemuksia ja vinkkejä omalta työuraltaan. Ohjelman lopussa on varattu aikaa kysymyksille ja yhteiselle keskustelulle.

Tilaisuus on suunnattu yliopiston opiskelijoille, alumneille ja henkilökunnalle. Sen järjestävät valtioneuvoston kanslia ja Helsingin yliopiston urapalvelut. Ilmoittaudu tilaisuuteen viimeistään 22.4.

Lisätietoja tilaisuudesta antaa: Urapalvelut, careerservices@helsinki.fi

Säännölliset ohjaus- ja neuvontapalvelumme huhtikuussa

Uraohjaajat kampuksilla (FI, EN)

Mietitkö, mikä voisi olla seuraava askeleesi tulevaisuuden tai oman uran suunnittelun suhteen? Haluaisitko, että joku kuuntelee pohdintojasi tai vinkkaa, mistä voit löytää lisätietoa niiden tueksi? Tule tapaamaan uraohjaajaa kampukselle ilman ajanvarausta!

Olet tervetullut mille kampukselle tahansa riippumatta siitä, missä yleensä opiskelet. Ohjaustapaamisen kesto on enintään 20 minuuttia. Varauduthan odottamaan vuoroasi.

• 11.4.2024 klo 9.00–11.00 ja 12.00–15.00, keskusta, Kaisa-talo (4. krs), ryhmäohjaushuone 4058b
  • 22.4.2024 klo 9.00–11.00 ja 12.00–15.00, Kumpula, kampuskirjasto, ryhmätyöhuone Enif G103e
  • 25.4.2024 klo 9.00–11.00 ja 12.00–15.00, Meilahti, Biomedicum 1 (3. krs), kokoushuone Kuutti B328a1

Löydät kevään kaikkien kampuspäivystysten ajankohdat sivulta Urapalveluiden ohjaus ja neuvonta.

Drop-in-työnhakuneuvonta (FI, EN)

Urapalveluiden drop-in-työnhakuneuvonnasta saat vinkkejä työ- tai harjoittelupaikkojen hakemiseen ja kommentteja omiin työnhakudokumentteihisi. Tervetuloa linjoille ilman ajanvarausta!

• 9.4.2024 klo 12.00–14.00, Zoom
  • 16.4.2024 klo 12.00–14.00, Zoom

Henkilökohtaisen neuvonta-ajan kesto on enintään 20 minuuttia. Zoom-linkin ja osallistumisohjeet löydät sivulta Urapalveluiden ohjaus ja neuvonta.

Nostoja JobTeaserista

JobTeaserista löydät yli 9000 harjoittelupaikkatarjousta Euroopan laajuisesti ja lähes 100 harjoittelupaikkailmoitusta, jotka on ilmoitettu Helsingin yliopiston oman ja suomalaisten yliopistojen yhteisen alustan kautta.

Nostoja harjoittelupaikoista:

Ulkoministeriön avoimia harjoittelupaikkoja:

Avoinna on useita harjoittelupaikkoja eri alojen viestinnällisiin tehtäviin, esim.:

Katso kaikki harjoittelupaikkailmoitukset (Helsingin yliopiston oman ja suomalaisten yliopistojen yhteisen alustan kautta ilmoitetut paikat).

JobTeaserin uraportaali on käytössä Euroopan laajuisesti yli 800 yliopistossa ja korkeakoulussa, joten paikkatarjonta on laaja ja kansainvälinen. Tutustu JobTeaserin uudistettuihin käyttöohjeisiin Opiskelijan ohjeissa ja kirjaudu palveluun helsinki.fi-tunnuksillasi. Jos kirjaudut palveluun ensimmäistä kertaa, valitsethan profiilitietoihin oman koulutusalasi. JobTeaser on Helsingin yliopiston kaupallinen kumppani.

Kuukauden vinkki

Tiesitkö, että urapalvelut ylläpitää Usein kysytyt kysymykset harjoittelusta (UKK) -sivua, josta löydät monia hyödyllisiä kysymyksiä ja vastauksia työharjoitteluun liittyen?

Sivuilla kerromme muun muassa sen, voiko maisterintutkielman tehdä osana tuettua harjoittelua ja miten nopeasti harjoittelutukihakemukset käsitellään. Käy siis tutustumassa UKK-sivuun ja opi lisää!

Lisätiedot: careerservices@helsinki.fi
Kuva: Urapalvelut