Utbytesavtal och finansiering från Enheten för Internationellt utbildningssamarbete

Du kan söka för finansiering för internationellt utbyte, som varar upp till ett år från enheten för internationellt utbildningssamarbete.

Dina chanser att få finansiering från enheten för internationellt utbildningssamarbete beror på din anställningsstatus vid Helsingfors universitet. Skattemyndigheterna tillåter inte en institution att betala lön och ett stipendium till samma person för samma tidsperiod.

Om du står i anställningsförhållande till Helsingfors universitet, kan du söka till

Om du inte är anställd vid universitet, kan du söka till

Mest av doktorandforskarnas internationella besök sker med andra finansiering än finansiering från enheten för internationellt utbildningssamarbete, det vill säga till exempel resestipendier från forskarskolan eller med finansiering från stipendiestiftelser.