Valitsemalla koulutusohjelman saat näkyviin yleisten ohjeiden lisäksi koulutusohjelman mahdolliset omat sisällöt. Avointa yliopistoa koskevissa ohjeissa koulutusohjelmaa ei tarvitse valita.

Tältä sivulta löydät tietoa avoimen yliopiston opintoneuvonnasta sekä yliopiston muista palveluista, joihin voit olla yhteydessä, kun sinulla on kysymyksiä.

Valitse oikea palvelu

Avoimen yliopiston opiskelijaneuvonnan lisäksi tukenasi ovat useat muut yliopiston palvelut – nopeimmin saat apua, kun otat yhteyttä suoraan oikeaan palveluun:

  • Jos kysymyksesi koskee yliopiston käyttäjätunnuksen aktivointia, ota yhteyttä suoraan yliopiston IT-Helpdeskiin. Tutustu ennen yhteydenottoa käyttäjätunnusta koskeviin ohjeisiin. Muista aktivoida käyttäjätunnus hyvissä ajoin ennen opintojen alkua.
  • Jos kysymyksesi koskee kurssin sisältöä tai kurssin Moodle-aluetta, ota yhteyttä kurssin opettajaan. Opettajan yhteystiedot sekä linkin kurssin Moodle-alueelle löydät valitsemasi kurssin kurssisivulta. Moodleen kirjaudutaan yliopiston käyttäjätunnuksella. Moodle-alue avautuu viimeistään kurssin alkaessa – odottele siis rauhassa ja tutustu halutessasi ennen kurssin alkua Moodlen käyttöohjeisiin.
  • Jos tarvitset opintojen tueksi yksilöllisiä järjestelyjä, tutustu yksilöllisiä järjestelyjä koskeviin ohjeisiin ja ota tarvittaessa yhteyttä yliopiston esteettömyyshenkilöihin.
  • Jos olet hakemassa yliopistoon avoimen väylän kautta, tutustu hakijan ohjeisiin ja ota yhteyttä yliopiston hakuneuvontaan.
  • Muissa opintotarjontaan, ilmoittautumiseen ja opiskeluun liittyvissä kysymyksissä sinua neuvoo avoimen yliopiston opintoneuvonta.

Tilaa opiskelutodistus

Tilaa opintosuoritusote

Tilaa opintokokonaisuuden koonti

Ota yhteyttä sähköpostitse

Opintoneuvontamme neuvoo sinua sähköpostitse kaikissa opintotarjontaan, ilmoittautumiseen ja opiskeluun liittyvissä kysymyksissä.

Jos lähetät viestisi muusta kuin Helsingin yliopiston sähköpostiosoitteesta, mainitse viestissä aina koko nimesi sekä opiskelijanumero (tai syntymäaika) ja puhelinnumerosi. Näin autat meitä palvelemaan sinua ja muita opiskelijoita nopeammin.

Jos asiasi koskee tarkempaa neuvontaa opinnoissasi, opintokokonaisuuksien koostamista tai opiskelutodistuksia, sähköposti on aina paras tapa olla meihin yhteydessä.

Puhelinpalvelu ja chat

Rakennamme uutta: avoimen yliopiston puhelinneuvonta on suljettu marraskuun alusta alkaen. Avaamme marraskuun lopussa uudistuneen neuvontapalvelun, jossa neuvojamme ovat tavoitettavissa joka arkipäivä klo 9–15. Tiedotamme uudesta palvelusta lähipäivinä lisää Opiskelu-palvelussa!

Chat-palvelumme on auki ympäri vuorokauden. Chatissa kysymyksiisi vastaa haku- ja opiskelijaneuvonnan asiakaspalvelubotti Hubotti.

  • Löydät chatin tämän sivun oikeasta reunasta. Nähdäksesi chatin sinun tulee hyväksyä toiminnalliset evästeet.
  • Tämän sivun lisäksi löydät chat-ikkunan sivuilta avoin yliopisto ja Opiskelijan ohjeet: Kaikki ohjeet kootusti.
  • Botti ymmärtää parhaiten lyhyitä kysymyksiä, yhden kysymyksen kerrallaan.
  • Jos botti ei osaa vastata kysymykseesi, voit jättää sen kautta yhteydenottopyynnön asiakaspalvelijalle.

Vieraile palvelupisteellä

Voit tulla kysymään avoimen yliopiston opinnoista paikan päällä Kaisa-talon opiskelijaneuvonnan palvelupisteellä. Tarkistathan aukioloajat ennen saapumista.

Neuvontaan tulevia palvellaan saapumisjärjestyksessä, etkä tarvitse erillistä ajanvarausta. Suosittelemme varautumaan siihen, että mikäli palvelussamme on ruuhkaa, emme välttämättä ehdi palvella kaikkia paikalle saapuneita.

Palvelupiste

Kaisa-talon opiskelijaneuvonnan asiakaspalvelupiste Kaisa-kirjaston sisääntuloaulassa, 3. kerros, Fabianinkatu 30 

  • maanantaisin klo 12–16
  • torstaisin klo 12–15

Rakennamme uutta: aiemmin neuvontaa sai asiakaspalvelupisteen lisäksi Zoomissa, mutta Zoom-neuvonta on suljettu marraskuun alusta alkaen. Avaamme marraskuun lopussa uudistuneen neuvontapalvelun, jossa neuvojamme ovat tavoitettavissa joka arkipäivä klo 9–15. Tiedotamme uudesta palvelusta lähipäivinä lisää Opiskelu-palvelussa!