Yhteystiedot ja opintoneuvonta | Avoin yliopisto

Tältä sivulta löydät avoimen yliopiston opinnoissa tarvitsemasi neuvontapalvelut ja yhteystiedot sen mukaan, mitä asiasi koskee.

Opintoneuvonta

Helsingin yliopiston liekkilogo Metsätalon ovessa.

Opintotarjontaan, ilmoittautumiseen ja opiskeluun liittyvissä kysymyksissä sinua neuvoo avoimen yliopiston opintoneuvonta. Meihin voit olla yhteydessä sähköpostitse, puhelimitse tai vaikka chatin kautta.

Ennen kuin ota meihin yhteyttä, tarkista löytyykö vastaus kysymyksiisi helposti avoimen opiskelijoille suunnatuista ohjeista. Opintoneuvontaan tulee paljon kysymyksiä esimerkiksi kursseille ilmoittautumisesta ja opintomaksuista, yliopiston käyttäjätunnuksen aktivoimisesta sekä Moodlen ja muiden digitaalisten palvelujen käytöstä.

Sähköposti

Sähköpostitse voit ottaa meihin yhteyttä kaikissa opintotarjontaan, ilmoittautumiseen ja opiskeluun liittyvissä kysymyksissä. Jos lähetät viestisi muusta kuin Helsingin yliopiston sähköpostiosoitteesta, mainitse viestissä aina koko nimesi sekä opiskelijanumero (tai syntymäaika) ja puhelinnumerosi. Näin autat meitä palvelemaan sinua ja muita opiskelijoita nopeammin.

Osoite: avoin-student@helsinki.fi

Jos asiasi koskee tarkempaa neuvontaa opinnoissasi, opintokokonaisuuksien koostamista tai opiskelutodistuksia, sähköposti on aina paras tapa olla meihin yhteydessä.

Chat

Chat-palvelumme on auki ympäri vuorokauden. Löydät chatin tämän sivun oikeasta reunasta. Huomaathan, että nähdäksesi chatin sinun tulee hyväksyä toiminnalliset evästeet.

• Asiakaspalvelijamme ovat chatissa paikalla tiistaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin klo 12–14.
  • Asiakaspalveluaikojen ulkopuolella chatissa vastaa haku- ja opiskelijaneuvonnan chatbot Hubotti.
    • Botti ymmärtää parhaiten lyhyitä kysymyksiä, yhden kysymyksen kerrallaan.
    • Mikäli botti ei osaa vastata kysymykseesi, voit jättää yhteydenottopyynnön asiakaspalvelijalle sen kautta.
    • Tämän sivun lisäksi löydät chat-ikkunan sivuilta avoin yliopisto  ja Opiskelijan ohjeet: Kaikki ohjeet kootusti

Puhelinpalvelu

Voit olla meihin yhteydessä puhelimitse, kun asiasi koskee yleisesti kurssitarjontaa, kursseille ilmoittautumista, opintomaksuja tai kurssien suorittamista. Jos tarvitset tarkempaa neuvontaa opinnoissasi ja opintokokonaisuuksien koostamisessa tai haluat tilata opiskelutodistuksen, otathan meihin yhteyttä puhelinpalvelun sijaan sähköpostitse.

Aukioloajat: torstaisin klo 12–14
Puhelinnumero: 02941 29601 (pvm/mpm)

Valitettavasti emme voi tarjota henkilökohtaista opinto-ohjausta tai opintojen suunnittelua.

Poikkeavat aukioloajat

• Chat-palvelumme on suljettu perjantaina 8.3.2024.
  • Chat-palvelumme on suljettu perjantaina 22.3.2024.

Tule tapaamaan opinto- ja hakuneuvojia!

Yliopiston hakuneuvojat ja avoimen yliopiston opintoneuvojat ovat tavattavissa Kaisa-talon Ohjauskulmassa (Fabianinkatu 30) tiistaina 19.3.2024 klo 14-16

Ota yhteyttä opettajaan

Opiskelijoita luentosalin ikkunan takana Viikin Infokeskuksessa.

Jos haluat ottaa yhteyttä kurssin opettajaan, tavoitat hänet parhaiten joko opetuksen yhteydessä tai kurssin Moodle-alueen tai muun verkko-oppimisympäristön kautta.

Yksilölliset järjestelyt

Opiskelija selaa tenttikirjoja Kaisa-kirjastossa.

Tentit

Opiskelija työskentelee kannettavan tietokoneen äärellä.

Helsingin yliopiston käyttäjätunnus ja muut tietotekniset asiat